§1
Słownik pojęć
1. Sprzedawca, Administrator danych – Teresa Jocz prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „OPONY ALEXA” Teresa Jocz (właściciela serwisu „alexaopony.pl”) z siedzibą w Kożuchowie (67-120) przy ul. 22 Lipca 1807/31, NIP: 9251497557, nr tel: 609 955 585, sklep@alexaopony.pl.
2. Sklep – serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną www.alexaopony.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może składać Zamówienia.
3. Kupujący – każdy podmiot składający zamówienie w Sklepie (Konsument lub osoba nieposiadająca statusu Konsumenta).
4. Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną, dokonujący czynności prawnej (umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu), niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221Kodeksu Cywilnego).
5. Regulamin – niniejszy Regulamin.
6. Towar – rzecz ruchoma, dostępna w sprzedaży w Sklepie, w szczególności opony i felgi.
7. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Towarów na odległość za pośrednictwem Sklepu, określające co najmniej rodzaj i liczbę Towarów.
§2
Postanowienia
ogólne
1. Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Towarów znajdujących się na stronie Sklepu, obowiązujące na terenie Polski.
2. Do składania Zamówień w Sklepie niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu, poczty e-mail oraz przeglądarki zasobów internetowych, umożliwiającej wyświetlanie stron www.
3. Przedmiotem sprzedaży są Towary prezentowane przez Sklep w chwili składania Zamówienia.
4. Ceny uwidocznione obok Towarów podawane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT.
5. Informacje dotyczące poszczególnych Towarów nie stanowią oferty sprzedaży w rozumieniu przepisów prawa cywilnego. Zawartość Sklepu internetowego stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
§3
Jakość Towarów
1. Opony sprzedawane przez Sklep są oponami pełnowartościowymi, dystrybuowanymi bezpośrednio przez producentów i posiadającymi pełną gwarancję producentów.
2. Za opony pełnowartościowe uważa się, zgodnie z Polską Normą PN-C-94300-7:1997P Ogumienie. Pakowanie, przechowywanie i transport, opony nie starsze niż 36 miesięcy od daty produkcji.
3. Informacja wskazana w § 3 ust. 1 i 2 Regulaminu nie dotyczy wyraźnie opisanych opon.
4. Sprzedający zapewnia, iż stosownie do obowiązujących przepisów prawa, obowiązany jest do zapewnienia zgodności Towarów z umową. Obowiązek powyższy oznacza konieczność dostarczenia Towarów bez wad fizycznych oraz prawnych. Przez wadę Towaru rozumie się niezgodność Towaru z umową, a w szczególności:
- brak właściwości, które Towar tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w umowie oznaczony, albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
- nie ma właściwości, o których Sprzedawca zapewnił Kupującego, w tym przedstawiając próbkę albo wzór;
- nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżeń co do takiego jej przeznaczenia;
- wydanie Towaru w stanie niezupełnym;
- jeżeli Towar został nieprawidłowo zamontowany lub uruchomiony, a czynności te zostały wykonane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą Sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo przez Kupującego, który postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedawcy.
§4
Składanie
Zamówień
1. Sprzedawca umożliwia kontakt oraz składanie Zamówień w następujący sposób:
- za pośrednictwem Sklepu wypełniając interaktywny formularz;
- przez telefon na numery: 609 955 585, sklep@alexaopony.pl;
- pocztą elektroniczną (e-mail na adres: sklep@alexaopony.pl).
2. Koszt połączeń telefonicznych jest zgodny z posiadaną przez Kupującego taryfą.
3. W celu złożenia Zamówienia poprzez Sklep należy dodać wybrany Towar do koszyka, a następnie postępować zgodnie z dalszymi informacjami wyświetlanymi na stronie Sklepu.
4. Po złożeniu Zamówienia
Kupujący otrzymuje:
a) automatyczny e-mail będący
potwierdzeniem złożenia Zamówienia u Sprzedawcy – wraz ze
wszystkimi istotnymi warunkami Zamówienia (w przypadku złożenia
Zamówienia za pomocą serwisu Sklepu internetowego) oraz
informacjami dotyczącymi praw i obowiązków Kupujących;
b) w
ciągu 1 dnia roboczego od złożenia Zamówienia – informację
poprzez e-mail lub telefonicznie, potwierdzającą przyjęcie
Zamówienia do realizacji i zawarcie umowy sprzedaży Towarów.
5. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego niezgodności w przesłanej przez Sklep informacji, o której mowa w § 4 ust. 4 lit. a) Regulaminu, Sprzedawca prosi o kontakt telefoniczny pod podany w tej informacji numer telefonu lub kontakt za pomocą poczty e-mail, w celu skorygowania niezgodności.
6. Modyfikacja treści Zamówienia przez Kupującego jest możliwa do czasu, gdy Towar nie został jeszcze wysłany. W tym celu należy skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie lub za pomocą poczty e-mail.
7. W związku z faktem, iż wszelkie dokumenty przesyłane do Klienta podczas realizacji Zamówienia zapisywane są w formacie PDF, Kupujący w celu dokonania Zakupów w Sklepie Sprzedawcy powinien posiadać komputer z dostępem do internetu oraz program umożliwiający przeglądanie plików zapisanych w formacie PDF.
8. Kupujący wyraża zgodę na otrzymywanie w formie elektronicznej (plik PDF): potwierdzenia złożenia Zamówienia, niniejszego Regulaminu oraz wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
§5
Koszt dostawy
1. Koszt dostawy Towaru na terenie kraju (koszty przesyłki) pokrywa Kupujący;
2. Sprzedawca nie realizuje wysyłek poza granice Polski.
§6
Warunki płatności
1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby realizacji płatności:
- gotówką do rąk pracownika firmy kurierskiej (za pobraniem);
- przelewem elektronicznym na rachunek Sprzedawcy: 23 1090 2835 0000 0001 4494 1969
2. Terminy płatności:
- w przypadku płatności za pobraniem – w dniu dostarczenia Towaru;
- w przypadku płatności przelewem elektronicznym bezpośrednio po złożeniu Zamówienia;
§7
Realizacja
Zamówień
1. Kupujący obowiązany jest podać prawidłowe i aktualne dane kontaktowe. Brak prawidłowych danych może uniemożliwiać realizację Zamówienia.
2. W trakcie realizacji Zamówienia Kupujący otrzymuje wiadomości e-mail z informacją o zmianie statusu Zamówienia.
3. Status realizacji Zamówienia Kupujący może w każdej chwili sprawdzić na stronie głównej Sklepu.
4. Sprzedawca realizuje dostawę Towarów za pośrednictwem kuriera. Dostawa następuje jedynie na terenie Polski.
5. Przesyłki kurierskie dostarczane są w godzinach od 9.00 do 17.00, w terminie 2-3 dni od daty zawarcia umowy. Termin ten może ulec wydłużeniu, nie więcej jednak niż do 30 dni, jeżeli zamówiony Towar sprowadzany jest z magazynu zagranicznego, o czym Kupujący zostanie poinformowany.
§8
Sprawdzenie
przesyłki przez Kupującego
1. Klient w momencie odbioru przesyłki z zamówionym Towarem sprawdza, czy przesyłka nosi ślady uszkodzenia oraz czy przesłany Towar nie jest uszkodzony:
- jeżeli odebrana przesyłka z zamówionym towarem nosi ślady uszkodzenia lub zamówiony Towar jest uszkodzony, w celu ustalenia czy szkoda powstała podczas transportu, czy została spowodowana przez Klienta po odbiorze towaru, zaleca się sporządzenie z udziałem przewoźnika (kuriera) protokołu uszkodzenia przesyłki, który jest dowodem uprawdopodabniającym, iż szkoda powstała podczas przewozu;
- bardzo ważne jest, aby prawidłowo opisać w tym protokole stan opakowania i otrzymanego Towaru oraz zamieścić wszelkie informacje, które pomogą wykluczyć udział Klienta w spowodowaniu szkody. Prawidłowe sporządzenie w/w raportu znacznie przyspieszy ustalenie, w którym momencie powstała szkoda.
2. W protokole szkody transportowej daty odbioru przesyłki, zgłoszenia szkody oraz spisania raportu powinny być takie same. Prawidłowo sporządzony protokół szkody, znacznie usprawni ustalenie momentu powstania szkody oraz złożenie reklamacji w firmie kurierskiej, a tym samym w przypadku uznania reklamacji, przyspieszy wysyłkę nowego towaru do Klienta lub zwrot należności. Po spisaniu raportu szkody należy niezwłocznie skontaktować się z Sprzedającym pod adresem: sklep@alexaopony.pl.
3. Klient może odmówić przyjęcia uszkodzonej przesyłki. W takim wypadku bardzo ważne jest, aby niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Sprzedawcę pod adresem: sklep@alexaopony.pl.
4. W przypadku trudności ze sprawdzeniem Towaru lub odmowy spisania protokołu szkody przez kuriera, Sprzedawca zaleca spisanie danych osobowych pracownika firmy kurierskiej (imienia, nazwiska oraz numeru telefonu) i niezwłoczne przekazanie tej informacji Sprzedawcy pod adresem: sklep@alexaopony.pl.
§9
Odstąpienie od
umowy („zwrot” Towaru)
1. Kupujący mający status
Konsumenta może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych
u Sprzedawcy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny, składając
stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni, licząc od dnia
wydania Towaru, tj. od dnia wejścia w fizyczne posiadanie Towaru
przez Konsumenta lub:
a) w przypadku, gdy Konsument złoży
jedno Zamówienie obejmujące wiele Towarów, które są dostarczane
osobno, partiami lub częściami, termin czternastodniowy należy
liczyć od momentu wejścia w fizyczne posiadanie ostatniego Towaru,
partii lub części;
b) w przypadku, gdy Konsument złoży jedno
Zamówienie obejmujące dostarczenie Towarów partiami lub w
częściach, termin czternastodniowy należy liczyć od momentu
wejścia w fizyczne posiadanie ostatniej partii lub części.
2. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy przesyłany jest Kupującemu za pośrednictwem wiadomości e-mail, potwierdzającej przyjęcie Zamówienia do realizacji.
3. W przypadku odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, Kupujący będący Konsumentem ma obowiązek zwrócić zakupiony Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie uprawnionej przez Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, iż sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
4. Konsument ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru w wysokości równej opłacie za nadanie przesyłki kurierem lub za pomocą innego środka, wybranego przez Konsumenta.
5. Wszystkie dokonane przez Kupującego będącego Konsumentem płatności, zostaną zwrócone przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
6. Kupujący nieposiadający statusu Konsumenta nie ma uprawnienia do odstąpienia od umowy, o którym mowa w § 9 ust. 1 Regulaminu. Wobec takich Kupujących zasady i terminy odstąpienia od umowy regulują przepisy Kodeksu Cywilnego.
7. Kupujący będący Konsumentem, w przypadku zwrotu Towaru w związku z odstąpieniem, o którym mowa w §9 ust. 1 niniejszego Regulaminu, ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
§10
Reklamacja produktu
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w szczególności w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego).
2. Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi Produktu w możliwie najwyższej jakości, bez wad ukrytych.
3. Klient może złożyć reklamację poprzez:
- formularz reklamacyjny dostępny na stronie Sprzedawcy
- pisemnie, wykorzystując druk dostępny na stronie Sprzedawcy, przesyłając go na adres: 22 Lipca 1807/31, 67-120 Kożuchów
4. Przesyłane formularze reklamacyjne muszą zawierać komplet informacji oznaczonych gwiazdką, w przeciwnym razie nie będą rozpatrywane.
5. Sprzedawca zobowiązany jest ustosunkować się do reklamacji Klienta w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient będący Konsumentem, zażądał wymiany produktu, usunięcia istniejącej wady lub złożył oświadczenie o obniżeniu ceny z tytułu istniejącej wady, określając kwotę, o jaką cena ma zostać obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do ów żądania w terminie do 14 dni kalendarzowych zobowiązany jest do rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta.
6. Klient, wykonujący uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobligowany dostarczyć wadliwy Produkt na adres: 22 Lipca 1807/31, 67-120 Kożuchów. W przypadku Klienta będącego Konsumentem koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca, w przypadku Klienta niebędącego Konsumentem koszt dostarczenia ponosi Klient.
§11
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
2. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Kupującego będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Kupujących w wersji elektronicznej na stronie Sklepu w zakładce „Regulamin”.